Subject: Kooskõlastus: Tartu meistrivõistlused sõudmises
From: [email-masked]
To: [email-masked]
Cc: [email-masked]
Date: Fri, 28 Aug 2026 11:30:05 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. Soovitakse kahel päeval 
samal ajavahemikul jõeliiklus sulgeda. Ajaliselt on natuke kiire, seega 
palun seisukohta järgmise nädala alguseks.

Tervitades

Lennart Puksa 
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 | 
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade 
Taotlus: 27.08.2026

Taotleja info
KORRALDAJA
Ürituse korraldaja on: 
Juriidiline isik 
Korraldaja registrikood: 
80006152 (Sõudmise ja Aerutamise klubi "Tartu", Tartu linn, Tartu linn, 
Tartu maakond, 51008, Ranna tee 3)
Korraldaja kontakttelefon: 
372 53 422 360 
Korraldaja kontakt e-post: 
[email-masked] 
AVALIK ÜRITUS
Ürituse nimi: 
Tartu meistrivõistlused sõudmises 
Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm): 
spordivõistlus 
Ürituse sisu: 
Tartu linna meistrivõistlused 1.5 km distantsil täiskasvanutel ja 
veteranidel, noortel 750m distantsil. 

Võistlusstardid toimuvad eraldistartidena, startu Valgevesti kurvis, finiš 
TÜASK-i paadisilla juures. 
Ürituse veebileht (https://www...): 
https://saktartu.ee/ 
Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 
60 

Ürituse etappide aeg: 

Tegevus
Aeg
Ürituse toimumise aeg 
16.09.2026 kell 16:30 kuni 16.09.2026 kell 18:30 (2 tundi 0 minutit) 
Ürituse toimumise aeg 
17.09.2026 kell 16:30 kuni 17.09.2026 kell 18:30 (2 tundi 0 minutit) 

Ajavaliku põhjendus, kui üritus toimub ajal, mil kehtivad kõrgendatud 
piirangud müra ja valgusefektide suhtes: 
Ei kohaldu 
Ürituse toimumise koht: 
Emajõgi 
Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 
Jah 

Ürituse toimumise ala: 
Vaata objekte kaardil 

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan: 
Jõeliiklus peatatakse võistlussõitude ajaks, stardis ja finišialas on 
võistlejaid turvavad korraldaja meeskonnaga mootorpaadid, kes teavitavad 
võistluse toimumisest teisi liiklejaid.
Võistlusgruppide vahel lastakse mootorpaadid ja jõelaevad läbi. 
Liikluse ümberkorralduse aeg: 
16.09.2026 kell 16:30 kuni 16.09.2026 kell 18:30 ja 17.09.2026 kell 16:30 
kuni 17.09.2026 kell 18:30
Liikluse eest vastutaja: 
Mihkrl Pari 
Liikluse eest vastutaja telefon: 
53583615 
Liikluse eest vastutaja e-post: 
[email-masked] 
Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 
Ei 
Välitualettide paigaldamine: 
Ei 
Jäätmekonteinerite paigaldamine: 
Ei 
Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 
Ei 
Turvateenuse osutamine: 
Ei 
Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 
Ei 
Kaubandustegevuse korraldamine: 
Ei 
Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 
Ei 
Helitehnika kasutamine: 
Ei 
Elektri kasutamine linna võrgust: 
Ei 
Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava 
transpordi peatumine Raekoja platsil jms): 

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on 
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda 
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada 
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid 
on leitavad siit 
Kategooria: Materjalid ja ostud
Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt 
kasutatavad. 
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit. 
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema 
korduskasutatavad..
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Võistluspaatide numbrid on korduvkasutusega varasemast ajast. 
Kategooria: Toitlustus, veekasutus
Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja 
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid, 
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud. 
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja 
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud. 
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog 
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt 
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat. 
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära 
visata.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Toitlustust ei pakuta. Joogiks on kraanivesi. 
Kategooria: Jäätmekäitlus
Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse 
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele. 
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust. 
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja 
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks 
kindlaid tähistusvärve. 
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa, 
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta. 
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Jäätmeid ei teki. 
Kategooria: Transport
Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta, 
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale, 
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele 
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi. 
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui 
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Transporti ei pakuta, noored kasutavad Tartu ühistransporti, liiguvad jala 
ja ratastega. 
Kategooria: Energia, ressursitõhusus
Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate 
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis 
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik 
seda võimaldab. 
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel 
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Üritus toimub väljas. 
Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga
Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda 
kui enne seda. 
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada. 
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest 
vähemalt üks nädal varem. 
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud 
kasutada. 
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Ümbrusele ja kogukunale negatiivne mõju puudub. 
Kategooria: Kommunikatsioon
Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja 
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud 
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne 
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid 
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning 
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.
Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?: 
Selgitame kohapeal osalejatele keskkonnareegleid. 
OHUTEAVITUSELE REAGEERIMINE
Korraldaja peab olema valmis reageerima erinevatele ohuteavitustele. 
Käitumine peab lähtuma ohuteavituste juhistest. Olemas on kaks erinevat 
ohutaset: Võimalik õhuoht – “Ole valvas” ja Õhuoht – “Varju kohe!”. 
Ohutasemete erisus on kirjeldatud siin . Palun kirjutage, kuidas plaanite 
mõlema ohuteavituse korral käituda.
Võimalik õhuoht – “Ole valvas”

1) Kas üritus jätkub, peatatakse ajutiselt või lõpetatakse?
2) Kuidas külastajaid teavitatakse (valjuhääldi, ekraanid, turvatöötajad)?
Kuidas plaanite ürituse ajal käituda vastava ohuteavituse korral?: 
Ohuteavituse korral üritus lõpetatakse. 
Õhuoht – “Varju kohe!”

1) Kuidas edastatakse korraldus „VARJU KOHE!“ kohapeal? 
2) Kuidas juhitakse rahvamassi varjumise ajal? (üritus piiratud alal)
3) Millised on kohesed varjumise alternatiivid nt tugevad 
konstruktsioonid, pinnavormid? (üritus piiratud alal)
Kuidas plaanite ürituse ajal käituda vastava ohuteavituse korral?: 
Üritus on väljas, Tartu linna paigaldatud häire-teavitussüsteemid on 
kuuldavad. Lähim varjumiskoht on Delta õppehoone maa-alune parkla, Narva 
mnt 18. 
Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 
jah 
Täitja kontaktinfo
Nimi: Argo Normak
E-post: [email-masked]
Telefon: 53422360